långledig i helgen?

Såhär ligger det till. (Måste delvis skriva det här för att själv försöka få ordning på röran i min hjärna just nu)
Pendeltågen mellan sthlm - bålsta är helt inställda mellan torsdag kväll - måndag kväll. Så om skolan fick välja skulle vi ha ledigt då. men enligt svensk skollag är vi skyldiga ett visst antal timmar lektioner så det går inte. men dom vill alla ge oss en hemuppgift istället. Så jag som tänkte ta ledigt på fredag tycker det känns ganska onödigt om jag enda får vara hemma,¨så tänkte ta ledigt på torsdag? vilket betyder att jag kan åka hem onsdag kväll, och tillbaka till skolan på tisdag morgon. det är ju en hel vecka?! asnice. fast fett rörigt. för vi ska bland annat få ett mail på fredag (ett läxförhör) som ska göras under "lektionstiden". haha jaja vi får se hur det går. tycker jag förtjänar långledigt nu efter helgen på skolan :)tycker inte ni det?

pöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0