praktik i skåne

hejsan. ett livstecken här nedifrån skåne skulle sitta rätt fint i bloggen känner jag.
Jag börjar alltså mitt sista år på gymnasiet med tre veckors praktik. Jag är därför nere i skåne nu och arbetar med en fantastisk tjej som utbildar ledarhundar. Efter bara tre dagar med detta så har jag lärt mig så enormt mycket, både tack vare de hundkunniga människorna, men också tack vare dom fantastiska hundarna. Idag fick jag t.ex gå mörklagt med en nyutbildad ledarhund. Alltså, jag fick ha ett par glasögon så att jag såg helt svart, och sen fick jag och hunden gå med en blindsele och jag fick lära mig att kommendera rätt osv. och sedan fick jag gå en sväng med en nybörjarhund för att lära honom lite grunder och bara jobba på att han ska gå framåt ordentligt utan att bry sig om allt runtomkring.

Förutom att vi har gått med hundarna i sele och miljötränat mycket så har jag suttit barn och hundvakt, jag har gått mycket promenader, vi har varit på hembesök hos ett par med en hund som de ville få lite ordning på, bland annat att kunna ha den lös och att gå med den fint i koppel. Så hon jag jobbar med visade hur de skulle göra, jag gick efter och lärde mig utav det, och sen satt vi och fikade och pratade och de verkar som att paret (som bara hade hunden på prov) var beredda att lägga ner tid och träning på hunden för att sedan köpa den.
Det var så himla coolt att få ge tips och råd och se på hur både de, och min handledare gjorde med hunden. kändes som att jag var med i ett tv program elle rnågot haha.

mat och sånt äter jag för det mesta hemma hos min handledare tillsammans med henne, hennes man och deras två urgulliga ungar (3,5 och 6 år), och annars så bor jag i ett mysigt litet rum som tillhör deras grannars sommarstuga.

två dagar kvar och sen ska jag hem till stränkan och sitta hundvakt åt nickelbyhundarna. ska också träffa tjibbe som är i sverige på besök - det händer inte varje dag!

Och jag behöver väl inte ens skriva att jag saknar min pojkvän??????

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0