hemlängtan

om 9 dagar åker jag hemåt, och om 11 dagar börjar skolan och inflyttningen på säby igen - can't wait.

Jag har det bra här i skåne. Lite ensamt om kvällarna, dåligt väder och aningen jobbigt att ha så konstiga "arbetstider" men när vi väl är igång och jobbar så är det ett rent nöje, ångrar absolut inte att jag är här.
På lördag ska jag till sveriges största modehus och shoppa loss, ska bli riktigt gött med lite nytt i garderoben, lite höstkläder. för nu är den fan höst - och den som kommer och påstår att det fortfarande är sommar har en skruv lös helt enkelt.
hej då sommaren. OCH HEJ HÖSTEN. det är bara att se framåt. Att längta efter thailand, att kunna ligga inne utan dåligt samvete när man känner fört, och att hoppa in i duschen och mysa med något varmt att dricka när man kommer in från höstrusket dvs. allt regn och låga temperaturer som denna årstid erbjuder. men regn är bättre än snö, så än så länge kanske jag överlever. det blir mer gnäll nör snön kommer, och när mornarna överraskar med -30grader.

nu ska jag sova. puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0